Support

Teknisk support

Nationella supporten:
Telefon: 08-123 135 25
Öppettider: 06.00 - 22:00
E-postadress

Regional kontakt/support

Linda Salomonsson
Regionutvecklare/objekspecialist
Telefon: 0703-592409
E-postadress

Vanliga frågor inloggning

Ibland när jag försöker logga in så står det "sidan kan inte visas", vad kan man göra?

Om detta kommer upp så ska man:
1. Prova att uppdatera webbsidan genom att trycka F5.
2. Hjälper inte detta så ta ur SITHS-kortet och stäng alla webbläsare (program kan vara öppna).
3. Gå in på startmenyn; kontrollpanelen; nätverk och internet; internetalternativ --> ta bort webbhistorik och cookies.
4. När du har tagit bort detta så sätt i kortet och prova att logga in igen.
5. Uppstår samma fel börja med att uppdatera webbläsaren igen med F5.

Det kan även stå "Inloggningen misslyckades": prova då ovanstående och om inte detta hjälper byt webbläsare till Google Chrome.

Driftstörningar

Om det är någon pågående driftstörning annonseras alltid detta på inloggingssidan för vårdgivare.

Inloggningssidan

Driftinformation via Ineras sida

Driftinformation och mer information om olika releaser

Frågor kring behörigheter

-Jag ska ha behörighet till en annan enhet, hur gör jag?

Du kontaktar den som är administratör på den enheten så att denne lägger till din behörighet. All behörighet läggs till av de lokala administratörerna.

-Jag har fortfarande behörighet till min gamla mottagning, hur gör jag för att ta bort den?

Du kontaktar mottagningen och ber den lokala administratören att ta bort din behörighet.

-Vi har en person som inte längre jobbar här men som fortfarande får mejl om ärenden? Vi har tagit bort hennes behörighet.

Då har man inte tagit bort mejlaviseringen. Under mottagningens inställningar kan man lägga till 5 mejladresser som får en avisering när ärende inkommit. Även om man har tagit bort behörigheten så fortsätter aviseringarna gå ut om man inte tar bort mejladressen. Personen kan däremot inte komma åt informationen och läsa eftersom behörigheten är borta.

-Jag får ingen avisering när jag har fått ett ärende att besvara, hur gör jag?

Det finns två olika aviseringar. Dels en avisering som går ut när ett ärende har inkommit och dels en avisering när en vårdgivare ska besvara ett ärende (får fått det tilldelat). Aviseringen som man får när man har fått ett ärende tilldelat sig hittar man under "Personliga inställningar". Det är alltså en inställning som varje person måste göra. Där väljer du om du vill ha avisering på mejl eller sms. Skriv i mejladress/telefonnummer och bocka i rutan samt spara.

Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:29