Websesam

Websesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. Websesam används av förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i Västra Götaland, både i regionen och kommunerna, oavsett driftsform. I Websesam kan även fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från hjälpmedelscentralen hämtas.

Beredningsgrupp IT-stöd inom samarbetsorganisationen för samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel hanterar frågor kring utveckling och anpassning gällande användningen av Websesam. 
Synpunkter och förslag till förbättringar av Websesam kan lämnas här.

Behörighet till Websesam

För att få behörighet till Websesam behövs en beställning av ansvarig chef. Information om nyregistrering och ändring av behörigheter finns på Hjälpmedelscentralens webbplats.

Support Websesam

Använd i första hand Websesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i Websesam eller de instruktioner och guider som finns på hjälpmedelscentralens webbplats

För frågor om användarsupport, lösenord och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: E-postadress
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.

Instruktioner och guider för Websesam

Instruktioner och guider för användning av Websesam finns på Hjälpmedelscentralens webbplats

Nyheter Websesam

Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:28