Nyregistrering och ändring

Villkor och instruktioner för ansökan om tillgång till webSESAM

  • Ansökan ska ske via ansökningsblankett nedan.
  • Ansökan ska vara påskriven av din avdelningschef eller motsvarande.
  • Samtliga obligatoriska fält (markerade med *) måste vara ifyllda - annars returneras blanketten till ansvarig chef för komplettering.
  • Blanketten fylls i, skrivs ut, skrivs under och skannas för att sedan mailas till This is a mailto link
  • Anmäl alltid via blanketten all förändring (t.ex. tjänstledighet, namnbyte, byte av arbetsplats) och anmäl även alltid när anställning upphör med hjälp av blanketten.
  • Ingen efterkontroll utförs av vad du förskriver genom webSESAM utan du har själv som förskrivare ansvaret.
  • Användarnamn och lösenord skall förvaras på ett säkert sätt för att undvika att någon obehörig får tillträde till webSESAM.
  • Användarnamn och lösenord får ej sparas i datorn.
  • Efter att du registrerats som användare i webSESAM (normalt ca 1 vecka) skickas användarnamn per e-post.
  • Vid felaktigt angivet användarnamn eller lösenord mer än tre gånger inaktiveras din inloggning. Du måste då ta kontakt med webSESAM-supporten för att inloggningen ska aktiveras igen.
  • Om du glömt ditt användarnamn eller lösenord, klicka på glömt lösenord under inlogg-rutan till webSESAM. Fungerar inte det, kontakta webSESAM-supporten.

 Blankett för ansökan/förändring av behörighet
Blankett för ansökan av behörigheter Vårdval Rehab
Instruktion - så här fyller du i blanketten
Giltiga accesskoder

(OBS! Accesskoder ska anges på ansökan)

  Ifylld blankett signeras, skannas in och mailas till     
  This is a mailto link

 

Förfrågan om kundspecifik systemförändring

Kundforums representant kan ställa förfrågan om kundspecifika systemändringar i webSESAM. 

Processbeskrivning och blankett för ansökan

Support

1. Manual

Använd webSESAM-manualen eller hjälpfiler som du hittar i webSESAM.

2. Interaktiv utbildning

Klicka på länken i navigeringen till vänster. Utbildningen är till för dig som är nybörjare och för dig som vill fördjupa dina kunskaper.

3. Annan användare

Vänd dig till en van webSESAM-användare i din organisation.

4. webSESAMsupport

För frågor om användarsupport, lösenord och behörigheter skicka din fråga i första hand per e-post till This is a mailto link 
eller kontakta supporten på telefon 010- 441 25 75. Supporten har ingen bestämd telefontid, telefonsvarare finns att prata in meddelande på. Både via telefon och mail är målet att du ska ha ett svar inom 24 timmar.

5. Hjälpmedelscentralens kundtjänst

För produktinformation, leverans och ändring i order vänd dig till Hjälpmedelscentralens kundtjänst

uiqt|wB%wmj[M[IU{}xxwz|H%vozmoqwv5{m%wmj[M[IU{}xxwz|H%vozmoqwv5{muiqt|wB%wmj[M[IU{}xxwz|H%vozmoqwv5{m%wmj[M[IU{}xxwz|H%vozmoqwv5{muiqt|wB%wmj[M[IU{}xxwz|H%vozmoqwv5{m%wmj{m{iu{}xxwz|H%vozmoqwv5{muiqt|wBmzqki5{%vmv{{wvH%vozmoqwv5{mmzqki5{%vmv{{wvH%vozmoqwv5{muiqt|wBszq{|qvi5{}%vizqH%vozmoqwv5{mszq{|qvi5{}%vizqH%vozmoqwv5{muiqt|wBxw{|H%vozmoqwv5{mxw{|H%vozmoqwv5{m