Har patienten giltigt intyg?

Före en behandling bör du kontrollera om patientens intyg om N-tandvård eller F-tandvård är giltigt. Anledningen är att ett intyg kan dras in om det getts på felaktiga grunder eller om patientens situation har ändrats så att villkoren för intyget inte längre är uppfyllda.

Logga in i Fakturaportalen via menyn till vänster och klicka på Registrera räkning och fyll i patientens personnummer. Om patienten har giltigt intyg anges bland annat giltighetstiden, i annat fall antas att patienten tillhör S-tandvård.

Om patienten har skyddad identitet ska du kontakta Tandvårdsenhetens handläggare.

uiqt|wB&uiqt|wBswvkmzvswv|wzm|5|ivl%vizlH%vozmoqwv5{mswvkmzvswv|wzm|5|ivl%vizlH%vozmoqwv5{muiqt|wBswvkmzvswv|wzm|5|ivl%vizlH%vozmoqwv5{mswvkmzvswv|wzm|5|ivl%vizlH%vozmoqwv5{m