Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Ny väg att beställa tolk

Händer håller i mobil med texten Välkommen till Tolk.

Nu kan du hantera dina tolkbeställningar med appen Mitt vårdmöte. Du kan till exempel beställa eller avboka tolk i ett videomöte via Mitt vårdmöte. 

 

Ladda ner appen Mitt vårdmöte för Android eller Apple, följ instruktionerna och logga in med BankID.  

Så här gör du: 

En sökning på tolk i en app.

 

Öppna appen och sök på ”Tolk”. 

Formulär med vad ärende gäller, beställa tolk inom 7 dagar, längre fram, avboka tolk, ändra i beställning eller annat.

 

Välj ”Tolkverksamhet drop-in” och välj vad ditt ärende gäller, klicka nästa och logga sen in med bankID. 

Pop-up med texten Drop-in, vill du ställa dig i kö?

 

Därefter får du vänta i en kö tills du får ett meddelande när det är din tur och du kan ansluta till ett videosamtal. Du ser vilken plats du har i kön medan du väntar på din tur.   

Det går att kontakta oss via Mitt vårdmöte under ordinarie öppettider: 

Måndag - torsdag 10:00 - 12:00 
Måndag - torsdag 13:00 - 15:00 
Fredag 10:00 - 12:00 

Välkommen! 


Senast uppdaterad: 2022-10-04 09:41