Ny väg att beställa tolk

Publicerad:
Händer håller i mobil med texten Välkommen till Tolk.

Nu kan du hantera dina tolkbeställningar med appen Mitt vårdmöte. Du kan till exempel beställa eller avboka tolk i ett videomöte via Mitt vårdmöte. 

 

Ladda ner appen Mitt vårdmöte för Android eller Apple, följ instruktionerna och logga in med BankID.  

Så här gör du: 

En sökning på tolk i en app.

 

Öppna appen och sök på ”Tolk”. 

Formulär med vad ärende gäller, beställa tolk inom 7 dagar, längre fram, avboka tolk, ändra i beställning eller annat.

 

Välj ”Tolkverksamhet drop-in” och välj vad ditt ärende gäller, klicka nästa och logga sen in med bankID. 

Pop-up med texten Drop-in, vill du ställa dig i kö?

 

Därefter får du vänta i en kö tills du får ett meddelande när det är din tur och du kan ansluta till ett videosamtal. Du ser vilken plats du har i kön medan du väntar på din tur.   

Det går att kontakta oss via Mitt vårdmöte under ordinarie öppettider: 

Måndag - torsdag 10:00 - 12:00 
Måndag - torsdag 13:00 - 15:00 
Fredag 10:00 - 12:00 

Välkommen!