Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Förlorat eller skadat hjälpmedel

Svar på frågor som ni ofta ställer till oss. Saknar du svar på en fråga, kontakta din mottagning.

Jag har tappat mitt hörhjälpmedel, var vänder jag mig?

Ta kontakt med mottagningen där du fått ditt hörhjälpmedel. Adress och telefonnummer hittar du under Mottagningar.

Blir jag ersättningsskyldig för ett förlorat hörhjälpmedel?

Du kan få betala en del av det förlorade hörhjälpmedlet själv om du förlorat detta genom oaktsamhet. För närmare information, kontakta mottagningen där du fått ditt hörhjälpmedel. 

Mitt hörhjälpmedel har gått sönder, var vänder jag mig?

Ta kontakt med mottagningen där du fått ditt hörhjälpmedel. Adress och telefonnummer hittar du under våra kontaktuppgifter. Inlämnad hörapparat skickas hem till dig efter genomgång och reparation. Reparationen tar cirka tre dagar plus postgång. Behöver ditt hörhjälpmedel skickas till leverantör kan det ta upp till två veckor.

Behöver jag betala reparationen?

Om du fått ditt hörhjälpmedel hos oss reparerar vi det kostnadsfritt. Vid uppenbart slarv eller oaktsamhet kan du få stå för reparationskostnaden själv.

Om jag behöver lämna ifrån mig mitt hörhjälpmedel, får jag låna ett nytt under tiden?

Ja, om du står helt utan hörhjälpmedel får du låna. 

Senast uppdaterad: 2021-07-08 15:10