Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Framtidens kulturkonsumtion - Svenska folkets attityder till framtida kulturkonsumtion

Med ambitionen att få en bättre förståelse för hur svenskarna ser på kultur och mediekonsumtion i framtiden har Insight Intelligence tillsammans med Svensk Scenkonst, Helsingborgs stad, Readly och Digisam genomfört en riksomfattande undersökning.

Resultatet i rapporten visar att fler vill se en utveckling av digitala tjänster inom teater, konstutställningar, konserter och opera än som svarar att de konsumerat denna typ av kultur under den första halvan av 2020.
Den främsta motivationen att konsumera kultur och media digitalt är tillgängligheten, alltså att man kan konsumera det när och var man vill. Nästan var tredje respondent svarar att de främst motiveras av att utbudet är globalt.

Rapporten är frmatagen av Insight Intelligence tillsammans
med Svensk Scenkonst, Helsingborgs stad, Readly och Digisam i juni 2020.

Läs rapporten här. 

Senast uppdaterad: 2021-10-06 18:44