Våra bokningsbara konferensrum

Vårt centrala läge nära järnvägsstationen och Resecentrum i Vänersborg gör vårt FoUUI-centrum till en intressant mötesplats.

Boka lokal för ditt personalmöte/föreläsning 

Vi är glada att det är många som vill låna våra lokaler. I mån av ledig lokal kan man boka konferensrum hos oss. Det går inte att boka längre fram än 2 månader.

För att lån av lokalerna ska fungera tillsammans med vår ordinarie verksamhet kan det vara bra att känna till att vi inte har någon konferensservice eller teknisk support. 

Lokalerna är bokningsbara måndag-torsdag mellan kl 08:30 och kl 15:30. Ej fredagar. Vill du ha tillgång till lokalerna utanför ordinarie bokningstid, kontakta oss för att se om det är möjligt att avtala tid med personal som finns på plats den aktuella dagen. Vid förändring av bokad lokal/er är det viktigt att snarast meddela oss.

Vi vill att du tar del av bokningsrutinerna nedan för att boka och använda våra lokaler.

Välkomna med bokningsförfrågan. Vi hoppas att ni ska få det trevligt hos oss och allt ska fungera under ert möte.

Bokningsrutiner

Vi vill att du tar del av och godkänner rutinerna nedan för att boka och använda våra lokaler.

I bokningsförfrågan ska anges: 

  • Datum, önskad bokningstid (inklusive förberedelse- och återställningstid för lokalerna)
  • Mötets namn
  • Kontaktperson/ansvarig, enhet, mobiltelefon, e-postadress
  • Antal personer som ska delta
  • Om köket ska användas
  • Vid ändring/avbokning ska detta meddelas snarast

Skicka bokningsförfrågan

Ev frågor besvaras av FoU-koordinator Monica Blakstvedt eller Rebecca Kantola

Mötet är bokat först när du fått bekräftelse via e-post från oss.


Bokningsbara lokaler

Våning 1:
Lokalerna är bokningsbara klockan 08:30-15:30 om inget annat är överenskommet.

Älvsborg: 
Konferensrummet har fast biosittning med 60 platser. Stolarna har skrivplatta. I lokalen finns whiteboard, wifi, webbkamera, datorprojektor samt högtalare samt mikrofoner i tak för bra ljudupptagning i rummet. Ta med egen bärbar dator.

Bohuslän:
Konferensrummet har skolsittning med 16-32 platser. I lokalen finns smartboard,TV-skärm (med whiteboardfunktion) wifi, webbkamera, högtalare, takmikrofoner för bra ljudupptagning. Ta med egen bärbar dator.

Ugglan: 
Konferensrummet har styrelsesittning med plats för 16-18 platser. I lokalen finns TV-skärm, wifi, webbkamera och takmikrofoner för br aljudupptagninn. Ta med egen bärbar dator.

Tillgång till kök: Ange i bokningsförfrågan om du önskar tillgång till köket. Köket är utrustat med kaffemuggar, glas, tallrikar, bestick, kaffebryggare, vattenkokare, termos samt diskmaskin. Kaffepulver, tepåsar, mjölk eller förtäring ingår inte. 

Våning 3:

Vindskammaren:
Konferensrummet har styrelsesittning med plats för 10 platser. I lokalen finns tillgång till wifi, TV-skärm och webbkamera med högtalarfunktion. Ta med egen bärbar dator.


Återställning av lokal efter ditt möte

Du som bokat eller är ansvarig för mötet ansvarar för att återställa lokalen till det skick lokalen var i när ni kom.

Detta inkluderar:

  • Ställa möbler på ursprunglig plats
  • Stänga fönster
  • Dra upp persienner
  • Stänga av projektorn
  • Plocka bort allt efter fika/lunch (porslin, förtäring etcetera)
  • Lägga sopor i anvisade kärl, sopsortering gäller
  • Torka av alla bänkar och bord i köket
  • Ställa in all disk i diskmaskinen, starta den vid behov och plocka ur om den är klar.
  • Om du beställt catering med porslin, varmhållningskärl etc av leverantör måste du säkerställa att gods hämtas innan ni lämnar lokalen.

Säkerhet

Hjärtstartare finns placerad på våning 1

Du som har bokat eller är ansvarig för mötet är ansvarig att:

  • Tillse att ingen obehörig får tillträde till lokalerna
  • Studera utrymningsplanen och ta reda på närmaste utrymningsväg samt återsamlingsplats, informera mötesdeltagare om utrymningsvägar och återsamlingsplats 
  • Se efter var brandsläckningsutrustning finns
  • Informera om gällande rökförbud inom området 
  • Se till att värdesaker förvaras säkert under rast/lunch