Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Våra bokningsbara konferensrum och gästarbetsplatser

Skärpta riktlinjer gällande Covid -19 situationen: Vi bokar inga möten förnärvarande i våra lokaler. Samtliga möten sker digitalt. Detta gäller tills vidare.

Vårt centrala läge nära järnvägsstation och Resecentrum i Vänersborg gör vårt FoUU-centrum till en intressant mötesplats för personal i primärvård och folktandvård.

Arbeta på våra gästarbetsplatser
Vi erbjuder arbetsplats under ditt projektarbete. Det finns fyra gästarbets-platser att boka. Gästarbetsplatsen förbokas via bokningsförfrågan.

Boka ditt möte/föreläsning hos oss
Vi är glada att det är många som vill låna våra lokaler. I mån av ledig lokal kan man kostnadsfritt boka konferensrum hos oss om du tillhör primärvården eller folktandvården i Fyrbodal.

För att uthyrningen av lokalerna ska fungera tillsammans med vår ordinarie verksamhet kan det vara bra att känna till att vi inte har någon konferens-service eller teknisk support. 

Lokalerna är bokningsbara mellan 08:30 och 16:00. Vill du ha tillgång till lokalerna före kl 08:30, kontakta oss för att se om det är möjligt att avtala tid med personal som finns på plats den aktuella dagen. Vid förändring av bokad lokal/er är det viktigt att snarast meddela oss.

Vi vill att du tar del av bokningsrutinerna nedan för att boka och använda våra lokaler.

Välkomna med bokningsförfrågan. Vi hoppas att ni ska få det trevligt hos oss och allt ska fungera under ert möte.

Vi vill att du tar del och godkänner rutinerna nedan för att boka och använda våra lokaler.

I bokningsförfrågan ska anges: 

  • Datum, önskad bokningstid (inklusive förberedelse- och återställningstid för lokalerna)
  • mötets namn
  • kontaktperson/ansvarig, enhet, mobiltelefon, e-postadress
  • antal personer som ska delta
  • om köket ska användas
  • Vid ändring/avbokning ska detta meddelas snarast

Skicka bokningsförfrågan

Ev frågor besvaras av FoU-koordinator, Monica Blakstvedt

Mötet är bokat först när du fått bekräftelse via e-post från oss.

Våning 1: (antal platser inom parantes är coronaanpassad sittning)
Lokalerna är bokningsbara kl 08:30-16:00 om inget annat är överenkommet.

Älvsborg: 
Konferensrummet har fast biosittning med 60 platser ca (20-25 platser). Stolarna har skrivplatta. I lokalen finns whiteboard, wifi, datorprojektor samt högtalare. Ta med egen bärbar dator.

Bohuslän:
Konferensrummet har skolsittning med 32 platser (16-20 platser). I lokalen finns whiteboard, wifi, datorprojektor, högtalare, webbkamera med högtalarfunktion. Ta med egen bärbar dator.

Ugglan: 
Konferensrummet har styrelsesittning med plats för 16-18 platser. (7 platser) I lokalen finns whiteboard, wifi, datorprojektor, webbkamera med högtalarfunktion. Ta med egen bärbar dator.

Tillgång till kök: Ange i bokningsförfrågan om du önskar tillgång till köket. Köket är utrustat med kaffemuggar, glas, tallrikar, bestick, kaffebryggare, vattenkokare, termos samt diskmaskin. Kaffepulver, tepåsar, mjölk eller förtäring ingår inte. 

Våning 3:

Vindskammaren:
Konferensrummet har styrelsesittning med plats för 10 platser (5-6 platser) I lokalen finns tillgång till wifi. Ta med egen bärbar dator.

Gästarbetsplatser:
Fyra gästarbetsplatser är bokningsbara. Det finns två arbetsplatser med stationära datorer varav en med två skärmar samt två arbetsplatser för dig som har med egen bärbar dator. Wifi finns. Vi bjuder på kaffe.

Du som bokat/är ansvarig för mötet är skyldig att återstålla lokalen till det skick det var i när ni kom.

Detta inkluderar:

  • ställa möbler på ursprunglig plats
  • stänga fönster
  • dra upp persienner
  • stänga av projektorn
  • plocka bort allt efter fika/lunch (porslin, förtäring)
  • lägga sopor i anvisade kärl
  • torka av alla bänkar och bord i köket
  • ställa in all disk i diskmaskinen, starta den vid behov och plocka ur om den är klar.
  • Om du beställt catering med porslin, varmhållningskärl av leverantör måste du säkerställa att gods hämtas senast morgon efter bokning.

Du som har bokat/är ansvarig för mötet är skyldig att:

  • Tillse att ingen obehörig får tillträde till lokalerna.
  • Studera utrymningsplan
  • Ta reda på närmaste utrymningsväg och återsamlingsplats
  • Se efter var brandsläckningsutrustning finns
  • Hjärtstartare finns placerad på våning 1
Senast uppdaterad: 2021-02-15 14:57