Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Verktyg

Här hittar du tips för ökad rörelse i vardagen och verktyg som du kan skriva ut.

Ta en rörelsepaus och få lite extra energi! Skriv 6 stycken numrerade övningar på ett papper eller använd något av de färdiga materialen nedan. Använd en tärning eller numrerade flörtkulor (1-6) i en burk eller en slumpgenerator för att slumpa fram vilken övning du ska göra. Om du vill testa slumpgenerator, sök på ”slumpgenerator” och välj en valfri generator som slumpar fram en siffra. 

Här finns färdigt material med övningar för utskrift:

Energipiller Kondition (pdf)

Energipiller Styrka (pdf)

Energipiller Balans (pdf)

Energipiller Rörlighet (pdf)

Energipiller Dans (pdf)

Energipiller Sittande (pdf)

Gör rörelserna i rutorna och försök samla ihop fem i rad vågrätt, lodrätt eller diagonalt! Eller gör så många du kan – kanske hela bingobrickan?!

Rörelsebingo, för utskrift (pdf).

Rörelsebingo - sittande, för utskrift (pdf).

Rörelsebingo - stående med stöd, för utskrift (pdf).

Rörelsebingo - stående utan stöd, för utskrift (pdf).

Promenera på olika sätt och samla ihop fem i rad vågrätt, lodrätt eller
diagonalt! Eller gör så många du kan – kanske hela bingobrickan?!

Promenadbingo för utskrift (pdf).

Dags att inta rollen som en sakletare! Hur många av sakerna i rutorna kan du
hitta? Kanske kan du utmana någon där hemma eller en vän i vem
som först kan få fyra i rad - eller fylla hela brickan?

Skattjakt, för utskrift (pdf). 

Gör ett eget rörelseschema och sätt upp på kylskåpet för att påminnas om att hålla dig aktiv. Planera och fyll i veckans rörelseaktiviteter i rutorna och bocka av när du har utfört dem.

Rörelseschema för utskrift (pdf).


Senast uppdaterad: 2022-01-26 16:24