På lätt svenska
Du som är under 25 år kan komma till
oss på ungdomsmottagningen.
Vi vill hjälpa dig.
Är du orolig eller undrar över något?
Kanske något med kroppen, om sex
eller hur du mår?
Känner du dig utanför
eller är någon dum mot dig?
Du kan få hjälp av:
- sjuksköterska
- barnmorska
- kurator
- psykolog
- läkare
Vi finns på många platser
Det finns många ungdomsmottagningar i Västra Götaland.
Du kan gå till vilken ungdomsmottagning du vill.
Boka tid
Det är bäst att boka tid om du vill komma till oss.
Du kan gå till en mottagning och boka tid
eller ringa till oss och boka tid.
Du får tolk om du behöver det.
Drop-in-tider behöver du inte boka i förväg.
På drop-in-tiderna är det många som kommer till oss.
Vi hjälper så många vi hinner
men det är inte säkert att du får tid den gången.
Det är bäst att boka tid.
Vanliga frågor hos oss:
- Ska min kropp se ut så här?
- Vad är sex?
- Jag känner mig annorlunda.
- Jag vill göra saker men får inte.
- Någon är dum mot mig på internet.
- Vad händer om jag är med barn?
- Jag tänker att jag vill dö.
- Hur blir jag ihop med någon?