Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

På lätt svenska

Du som är under 25 år kan komma till
oss på ungdomsmottagningen.
Vi vill hjälpa dig.

Är du orolig eller undrar över något?
Kanske något med kroppen, om sex
eller hur du mår?
Känner du dig utanför
eller är någon dum mot dig?

Du kan få hjälp av:

  • sjuksköterska
  • barnmorska
  • kurator
  • psykolog
  • läkare

Vi finns på många platser

Det finns många ungdomsmottagningar i Västra Götaland.
Du kan gå till vilken ungdomsmottagning du vill. 

Hitta din mottagning här.

Boka tid

Det är bäst att boka tid om du vill komma till oss.
Du kan gå till en mottagning och boka tid
eller ringa till oss och boka tid.
Du får tolk om du behöver det.

Vanliga frågor hos oss:

  • Ska min kropp se ut så här?
  • Vad är sex?
  • Jag känner mig annorlunda.
  • Jag vill göra saker men får inte.
  • Någon är dum mot mig på internet.
  • Vad händer om jag är med barn?
  • Jag tänker att jag vill dö.
  • Hur blir jag ihop med någon?

Senast uppdaterad: 2021-04-30 07:36