Välkommen att anmäla dig till en temadag om vårdgivarens hantering av patientklagomål

En heldag för ökad kunskap om vårdgivarens hantering av patientklagomål. Temadagen riktar sig till dig som är chef, chefläkare, chefsjuksköterska eller motsvarande samt utvecklingsledare som arbetar med synpunkter och klagomål.

Dagen kommer bland annat att innehålla: 

  • Fokus på att stärka patientens ställning genom att lära av klagomål och synpunkter
  • Hantera klagomål och lära av varandra 
  • Samverkan med Inspektionen för vård och omsorg och patientnämnden 
  • Information om lagförändringar från och med 1 januari 2018 

Datum: Torsdag den 12 oktober 2017
Tid: Klockan 9.30 - 16.00 (fika och lunch ingår) 
Plats: Elite Park Avenue Hotel, Göteborg

Program för dagen

Anmälan görs i Regionkalendern


Senast uppdaterad: 2017-10-18 12:17