Pris till den regionala suicidpreventiva kampanjen Steg för livet

VGR:s suicidpreventiva kampanj Steg för livet har erhållit ett prestigefyllt pris på Swedish Content Awards. Kampanjen fick utmärkelsen Bästa rörliga film i konkurrens med Volvo trucks och SAS.

- Vi är jätteglada, säger Else-Marie Törnberg, verksamhetschef på Suicidprevention i Väst (SPIV), som utarbetat kampanjen tillsammans med Kunskapsstöd för psykisk hälsa i VGR.

Kampanjen är ett politiskt initiativ och gick av stapeln i anslutning till den internationella suicidpreventiva dagen den 10 september 2016. Kampanjen organiserades i samverkan med SPIV, Riksförbundet för SuicidPrevention och Efterlevandes Stöd (SPES). Utbildningsaktiviteter och information skedde vid alla sex sjukhusförvaltningar under hösten.

Här kan du se den prisbelönta kampanjen
Steg för livet


Senast uppdaterad: 2018-06-05 00:04