Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Vanliga frågor och svar

Frågor och svar om Hitta vård på 1177.se och umo.se.

Kontrollera att ni har fyllt i samtliga tekniskt obligatoriska attribut

Om er enhet/funktion är nyskapad i KiV idag kommer den att synas imorgon.

Kontrollera att ni har fyllt i samtliga tekniskt obligatoriska attribut. För ungdomsmottagningar som ska synas på umo.se gäller dessutom att man måste ha fyllt i verksamhetskoden Ungdomsmottagning - 1519.

Om er ungdomsmottagning är nyskapad i KiV idag kommer den att synas imorgon.

Nya enheter och funktioner som läggs till i KiV syns dagen efter.

KiV skickar information till den nationella HSA katalogen hela tiden.

Data synkas sedan från den nationella HSA katalogen till Hitta vård varje dag klockan 11 och 15 samt under natten.

Nyskapade enheter och funktioner syns först dagen efter då de behöver en nattkörning mellan HSA och Hitta vård.

Nya e-tjänster från 1177 Vårdguidens e-tjänster, eller om man tar bort e-tjänster, slår igenom nästa dag.

1177 Vårdguidens e-tjänster uppdateras en gång per dygn i Hitta vård.

Vårdenheternas sidor i Hitta vård på 1177.se och umo.se kallas för kontaktkort och är till för att hjälpa våra invånare att hitta rätt i vården.

Hur ser er vårdenhets kontaktkort ut? Gå in via länkarna och sök fram den och kontrollera att uppgifterna stämmer och att ni har information som gör så att invånare och patienter kan hitta rätt mottagning.

Vi fyller på Vanliga frågor och svar löpande med fler frågor. Om ni saknar svaret på er fråga skicka ett mail till hittavard@vgregion.se. Ni kan också gå in i den nationella manualen för Hitta vård.

Senast uppdaterad: 2020-07-03 08:33