Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Beställning direkt till VGR IT

Nytt gällande Beställning direkt till VGR IT

Gäller för Närhälsan, Habilitering & Hälsa, Hjälpmedelscentralen, Regionhälsan
Beställningar till VGR IT ska göras via VGR IT Serviceportal

Alternativ 1: I Serviceportalens start-vy sök på AsynjaVisph - då får man upp träffar på alla beställningsbara tjänster som rör AsynjaVisph.

Alternativ 2: I Serviceportalens start-vy, klicka på Beställa och hantera. Välj sedan kategori Program och licenser -> Hälso- och sjukvård -> AsynjaVisph. Klicka på den artikel som du vill beställa.

Lista på vad som kan beställas direkt via VGR IT Serviceportalen:

  • USK signeringsansvar
  • Besöksmallar
  • Besöksorsaker
  • Fakturamottagare
  • Journalmallar (journalmall för ny yrkeskategori på enheten)
  • Koppling Analytix
  • SMS-påminnelse
  • Undersökning/förberedelse
  • Vidarebefordra remiss
  • Webbtidbok Ungdomsmottagning

 Se länk nedan för mer information
Information om Beställning direkt VGR IT

Gäller privata vårdgivare
Beställning till VGR IT ska göras via VGR IT support, (010-47 37 100, knappval 1, som hjälper till att beställa)

Eventuella länkar och blanketter av nedan finner ni längre ner på sidan under rubrik Läs mer om....

  • Aktivera funktionen ”Vidarebefordra”. Ange vilken/vilka enheter som ni har behov av att vidarebefordra remisser till. Ange namn på enheterna, max 10 stycken. 
  • Besöksmallar i kassan - välj från befintliga. Se dokument
  • Besöksorsaker.  Se dokument
  • Obligatoriska fält  i bokningsunderlag för väntelista. Se dokument
  • Fakturamottagare - uppge namn, adress och organisationsnummer
  • Journalmallar till användare vars yrkeskategori man tidigare inte haft på enheten - val från befintlig förteckning som finns under Lathund & Rutin - Journaldokumentation
  • Justering/rättning av fel i befintliga brev, kallelser, blanketter mm
  • Sms-påminnelse
  • Undersökning/förberedelser. Se dokument 
  • Webbtidbok
  • Koppla dator/skrivare till Analytix vid datorbyte
  • Flytt av felaktigt införd journaluppgift ska inte längre anmälas direkt till VGR IT utan via formuläret Övrigt under Förändringsbehov. Blanketten som ska fyllas i finns under rubriken Förändringsbehov - Läs mer om...

Läs mer om...

Besöksmallar i kassan
Besöksorsaker
Bokningsunderlag till väntelista - Obligatoriska fält
sms-påminnelser
Undersökning/förberedelser
Webbtidbokning (Närhälsan)

Beställning av teknisk utrustning - Marknadsplatsen

Ärenden till VGR IT 
Närhälsan, Habilitering & Hälsa, Hjälpmedelscentralen, Regionhälsan:  Ärendeanmälan via webben 
Privata vårdgivare: Ring 010 - 47 37 100, val 1

Senast uppdaterad: 2019-02-19 12:59