Specifikation gällande samarbete och styrning
Allmänt
Specifikationen anger hur samarbete och styrning hanteras inom samarbetsorganisationen.
Specifikationen är webbaserad. Förändring av innehållet i specifikationen kan göras under avtalstiden. Beslut om förändring fattas inom samarbetsorganisationen. Respektive avtalspart ansvarar för att implementera beslutade förändringar.
Vårdgivarnas inflytande och medverkan inom ramen för detta samarbetsavtal säkerställs i samarbetsorganisationen. Samarbetsorganisationen ska eftersträva att alla vårdgivare oavsett driftsform medverkar i samarbetsorganisationen. Samarbetsavtalet ställer krav på strukturerade arbetsformer på såväl politisk- som tjänstemannanivå. För att säkerställa detta behövs tydliga uppdrag och befogenheter och effektiva handläggningsprocesser.
I specifikationen beskrivs uppdrag, arbetsformer och representation för
- Politisk samarbetsorganisation
- Ledningsråd Medicintekniska produkter
- Beredningsgrupp Avtal & Överenskommelse (från sept. 2019)
- Beredningsgrupp Handbok & Sortiment (från sept. 2019)
- Beredningsgrupp IT-stöd
- Samverkansfunktionen
- Hjälpmedelsforum
Ändringslogg för specifikation gällande samarbete och styrning.