Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Beslut om möjlighet till tillfälligt minskat uppdrag

Publicerad:

Hälso- och sjukvårdsstyrelsen beslutade den 13 maj 2020 att leverantörer inom Vårdval Rehab kan ansöka om tillfälligt minskat uppdrag med anledning av sjukfrånvaro hos personalen på grund av covid-19. Beslutet gäller från och med 13 maj 2020 till och med 31 augusti 2020.

Beslut och övriga handlingar i hälso- och sjukvårdsstyrelsen

Rutin för ansökan:
Ansökan görs via formulär Ansökan om tillfälligt minskat uppdrag inom Vårdval Rehab med anledning av sjukfrånvaro hos personalen på grund av covid-19

Formuläret ligger också under Krav- och kvalitetsbok Vårdval Rehab på Vårdgivarwebben.

Ansökan skickas för beslut till respektive hälso- och sjukvårdsnämnd via Vårdval Rehabs funktionsbrevlåda: vardval.rehab@vgregion.se.

Om enheten har förändrade öppettider, tillgänglighet, ska detta meddelas på rehabenhetens webbplats, 1177, via telefonsvar och i rehabenhetens entré. Rehabenheten ansvarar för att vid behov stödja patienten att komma i kontakt med annan rehabenhet.

Kontakt vid frågor:
vardval.rehab@vgregion.se

Publicerad: