Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Resultat av primärvårdens telefonmätning HT 2019

Den nationella primärvårdsmätningen hösten 2019 gällande telefontillgänglighet (andel besvarade samtal samma dag) som Sveriges kommuner och regioner (SKR) genomfört har sammanställts.

Vårdcentralernas deltagande i Västra Götalandsregionen (VGR) sker enligt Kap 5 Uppföljning – avsnitt 5:2 Datainsamling - i Krav- och kvalitetsboken 2019 – Uppföljningsindikator nr 122.

Telefontillgänglighet, Resultat hösten 2019 (resultaten från våren 2019 inom parentes):

  • VGR 90 procent (89 )
  • Riket 89 procent (87)

Webbplats Väntetider i vården

Kontakt vid frågor:
vgprimarvard@vgregion.se

Senast uppdaterad: 2019-12-18 15:56