Påminnelse om väntetidsrapportering

Vi vet att ni arbetar för fullt med detta just nu och den här informationen publiceras för att påminna om rapporteringen av primärvårdens väntetider till system Signe.

I anvisningsdokument för telefontillgängligheten står bland annat:
”Vårdcentralen tar själv fram uppgifterna och rapportören rapporterar i formuläret”.

När det gäller mätningen av besökstillgänglighet är det viktigt att alla besök registreras utifrån anvisningarna från SKL.

Det är viktigt att ni förvissar er om att era rapportörer finns på plats under perioden. Om någon har slutat eller är frånvarande under den aktuella perioden så kontakta Hans Nyman omgående via e-post hans.nyman@vgregion.se eller mobil 0702-05 79 96.

Ni kan också läsa mera om primärvårdsmätningen på webbplatsen www.vantetider.se.

Höstens primärvårdsmätning 2018
Mätning av:
Telefontillgänglighet 1 - 31 oktober
Nybesök till läkare 15 - 26 oktober

Formulären är öppna:
Bakgrundsinformation 2 oktober - 19 november
Telefon 1 - 19 november
Läkarbesök 15 oktober - 19 november

Rapporteringen stänger den 19 november klockan 23:59

Bakgrundsinformation
Glöm inte att fylla i bakgrundsinformationen innan du börjar rapportera era tillgängligheter.

Telefontillgänglighet
Mätning och rapportering av telefontillgänglighet gäller för hela oktober månad, 1-31 oktober.

Läkarbesök
Läs gärna igenom SKL:s anvisningar, läkarbesöken gäller för perioden 15 - 26 oktober.

OBS! Även nybesök/”akutbesök” som sker samma dag som patienten kontaktade vårdcentralen ingår i mätningen.

Kontakt väntetidssamordnare
Din väntetidssamordnare ser du i ”Kontaktpersoner – samordnare” då du loggat in i Signe. Där finner du också anvisningar och underlagsblanketter inför mätningen.

Logga in
Du kommer in i Signe genom att klicka på ”logga in ” på www.vantetider.se. Välj därefter Rapporteringsverktyget längst upp till höger på sidan. Ditt användarnamn är din e-postadress och du begär ett engångslösenord.

Om du inte får något meddelande i din inkorg, vänligen titta i din skräppost.

Är du inte längre rapportör?              
Har du några frågor - kontakta i första hand din kontaktperson eller Support-vantetider@skl.se

Senast uppdaterad: 2018-11-25 00:04