Utvärdering av Koncernkontoret 2018

Syftet med utvärderingen är att mäta upplevd nöjdhet i kontakterna med Västra Götalandsregionens koncernkontor.

 Resultatet ger en bild av i vilken mån Koncernkontoret ger ett samordnat, effektivt och kraftfullt stöd till ägare, beställare och utförare. Utvärderingen består av en huvudrapport och fyra delrapporter uppdelade efter målgrupp: politiker, förvaltningsledningar, medarbetare och externa samarbetspartners. Studien genomfördes via webbenkäter utskickade i mars 2018. I enkätstudien har SCB:s analysmodell för kund-/brukar- och medarbetarundersökningar använts. Jämfört med 2016 års undersökning har samtliga nöjdhetsindex höjts. Särskilt politiker anger att de är mer nöjda nu än för två år sedan, då värdet gått från 50 till 62 (gränsen för ”nöjd” = 55).

VGR Analys 2018:12 Utvärderning av Koncernkontoret 2018

VGR Analys 2018:13 Delrapport 1 - Politiker

VGR Analys 2018:14 Delrapport 2 - Förvaltningsledningar

VGR Analys 2018:15 Delrapport 3 - Medarbetare

VGR Analys 2018:16 Delrapport 4 - Externa samarbetspartners

Åsa Rydin Svenberg

Koncernavdelning Data och anays, Samhällsanalys