Inköpscentral
I Västra Götalandsregionens inköpscentral vid koncerninköp ingår ramavtal för varor och tjänster som är avsedda för regionens och kommunernas verksamheter.
Genom att säkerställa att regionen och kommunerna har tillgång till samma sortiment av patientnära varor och tjänster försäkras patienten en obruten vårdkedja. Ett gemensamt sortiment bidrar också till en god kompetens hos den personal som hanterar produkterna, vilket i sin tur främjar en god vård och omsorg för den enskilde.
Samordning av upphandlingar av varor och tjänster bidrar dessutom till effektiviseringar i form av tidsbesparingar och förmånligare villkor. Detta tar oss ett steg närmare att uppfylla målet om det goda livet för invånare i Västra Götaland.
Aktuella produktområden
Produkter för inkontinens blås- och tarmdysfunktion samt nutritionsprodukter
Produkterna beställs och distribueras enligt samarbetsavtal för försörjning av nutritionsprodukter och förbrukningsartiklar blås- och tarmdysfunktion.
Läkemedelsnära produkters hemsida
Grundutrustning inom kommunal vård, omsorg och skola
Vilka hjälpmedel som kommunen kan avropa enligt detta avtal framgår av sortimentöversikter på Hjälpmedelscentralens hemsida samt i elektroniskt beställningssystem för hjälpmedel.
Har du frågor kring inköpscentralen, kontakta oss gärna på koncerninkop@vgregion.se.