Leverantörsdag e-handel i Göteborg

Cirka 200 leverantörer hade samlats när Västra Götalandsregionen, VGR informerade kring det nya e-handelssystemet som kommer införas under hösten.

Målet med dagen var att lägga grunden för ett effektivt och smidigt införande av e-handelssystemet. Leverantörerna informerades därför både om status i projektet, hur de berörs och vad som förväntas utföras av dem fram tills implementeringen är genomförd. Leverantörernas medverkan och samarbete är en förutsättning för vår gemensamma framgång vid implementering av Marknadsplatsen 2.0. 

Dagen inleddes av Peter Söderström, inköpschef VGR som hälsade alla välkomna. David Jemdahl, projektledare i projekt ny e-handel informerade om Västra Götalandsregionen samt hur statusen i projektet ser ut.  Efter detta följde en presentation av Jessika Landén, VISMA där fokus blev mer tekniska bitar och en visning i systemet. Här kom naturligt många frågor från leverantörerna. 

Katarina Älvsäter och Pia Nissfeldt från System och support presenterade supportens roll i införandet och den plan på förstärkt support som planeras. En utbildningsplan visades där leverantörerna kommer få möjlighet att delta på informationsträffar via Skype. Annette Bodin, enhetschef System och support fanns på plats tillsammans med Kenneth Hjert, Simon Wedberg, Lukas Pålsson och Gunilla Jörkander för att svara på övergripande frågor, vilket var uppskattat.

-Det blev en lyckad dag säger en nöjd projektledare, David Jemdahl

Dagen flöt på enligt plan och det kom både många relevanta frågor och tips på lösningar från leverantörerna.

Det känns gott att vi har ett bra samarbete med leverantörerna - det skapar bra förutsättningar för att lyckas i projektet.

Kontakt

David Jemdahl
Projektledare
david.jemdahl@acando.com

Angelica Strandberg
Kommunikatör
angelica.strandberg@vgregion.se

Marknadsplatssupporten
marknadsplatsen.support@vgregion.se

Senast uppdaterad: 2018-05-18 07:15