Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Måltidskvalitét: Värdskap, bemötande och sociala medier  

Publicerad:

Vad är service i offentlig måltid? Hur viktig är egentligen kommunikationen mellan oss och våra gäster, och hur klarar man konsten att hålla serviceandan uppe och hur kan du som serviceperson påverka ditt eget tillstånd positivt, även när det är stressigt runt omkring dig? Hur kan vi använda sociala medier för att nå ut till matgästen?  Välkommen till en halvdag med fokus på värdskap och kundupplevelser med flera praktiska tips att fundera över och förbättra på hemmaplan! 

Innehåll 

Vad innebär egentligen ”måltidskvalitet”? 

  • Värdskapet, måltidsmiljön, kommunikationen, upplevelsen och servicen är några av de saker som vi lägger in i begreppet måltidskvalitet. En sak står iallafall säker - det inbegriper mer än vad som ligger på tallriken.  
  • Målet med dagen är att ta det breda begreppet ”måltidskvalitet”, bryta ned det i mindre beståndsdelar och identifiera vad ni själva, med enkla medel och rätt angreppssätt, kan påverka och jobba med i er verksamhet. 
  • Cecilia Granqvist Dahmén, skådespelare och kommunikatör berättar för oss om den viktiga kommunikationen varvat med inslag från en  verklig måltidsverksamhet med kökschef Lena Sjöqvist egna erfarenheter från Tullängens gymnasieskola 

Dagens program i korthet 

13.00 – Skolmatsakademin hälsar välkomna – föreläsning kommunikation – Cecilia Granqvist Dahmén med praktiska inslag från Lena Sjöqvist 

13.45 - workshop i breakoutrooms 

14.15 – Paus 

14.30 Föreläsning – Cecilia Granqvist Dahmén med praktiska inslag från Lena Sjöqvist – Att använda sociala medier i sin kommunikation. 

15.30 - workshop i breakoutrooms 

16.00 Tack för idag 

Målgrupp

Kockar, måltidspersonal och chefer inom offentliga kök 

Länk till anmälan

Publicerad: