Webbplatsen använder antigen IE11 eller teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Skip to main content

Fakturering och riktlinjer

En beviljad ansökan innebär att Arbetsmiljösatsningen står för de kostnader för  arbetsmiljöinsatser/åtgärder som ni under 2020 genomför (utifrån överenskommen plan).

Nedan avser samtliga kostnader i samband med köp av tjänster som levereras av extern leverantör (gäller ej Hälsan och Arbetslivet). Punkterna behöver följas för att vi ska kunna ta emot er faktura:

  • Ni står själva som beställare och ni står för fakturan från leverantör, för att i efterhand internfakturera Hälsan och Stressmedicin gällande belopp.
  • Som beställare ansvarar ni för att vald leverantör är upphandlad samt, när det är aktuellt, att program och deltagarlista finns.
  • Kostnaderna ska vara skriftligt meddelade och fått ett OK innan köp och fakturering. Underlaget mejlas till: arbetsmiljosatsningen@vgregion.se
  • Fakturan från leverantör skall bifogas internfakturan.
  • Fakturering till Hälsan och Stressmedicin för 2020 års insatser måste ske senast den 31 december 2020.

Internfakturan skickas till:

Hälsan och Stressmedicin
FE 005, 405 83 GÖTEBORG
Ansvarsnummer: 59 000, I-kundnummer: 76001.
BeställarID: 59 000

Märk fakturan med
AMS2020 och det löpnummer som er ansökan fått, namn på er förvaltning, verksamhet, enhet/avd, samt aktivitet som genomförts.

Enligt direktiv i VGR får enbart interna VGR-lokaler bokas.

Köp av extern leverantör går bra om det går i linje med VGR:s riktlinjer för köp av företagshälsovård, för mer information se Riktlinjer företagshälsovården.


Senast uppdaterad: 2019-11-18 08:50