Fakturering och riktlinjer
En beviljad ansökan innebär att Arbetsmiljösatsningen står för de kostnader för arbetsmiljöinsatser/åtgärder som ni under 2020 genomför (utifrån överenskommen plan).
Nedan avser samtliga kostnader i samband med köp av tjänster som levereras av extern leverantör (gäller ej Hälsan och Arbetslivet). Punkterna behöver följas för att vi ska kunna ta emot er faktura:
- Ni står själva som beställare och ni står för fakturan från leverantör, för att i efterhand internfakturera Hälsan och Stressmedicin gällande belopp.
- Som beställare ansvarar ni för att vald leverantör är upphandlad samt, när det är aktuellt, att program och deltagarlista finns.
- Kostnaderna ska vara skriftligt meddelade och fått ett OK innan köp och fakturering. Underlaget mejlas till: arbetsmiljosatsningen@vgregion.se
- Fakturan från leverantör skall bifogas internfakturan.
- Fakturering till Hälsan och Stressmedicin för 2020 års insatser måste ske senast den 31 december 2020.
Internfakturan skickas till:
Hälsan och Stressmedicin
FE 005, 405 83 GÖTEBORG
Ansvarsnummer: 59 000, I-kundnummer: 76001.
BeställarID: 59 000
Märk fakturan med
AMS2020 och det löpnummer som er ansökan fått, namn på er förvaltning, verksamhet, enhet/avd, samt aktivitet som genomförts.
Enligt direktiv i VGR får enbart interna VGR-lokaler bokas.
Köp av extern leverantör går bra om det går i linje med VGR:s riktlinjer för köp av företagshälsovård, för mer information se Riktlinjer företagshälsovården.