Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Professionellt bemötande

Utbildningen vänder sig till medarbetare och chefer som arbetar i yrkesgrupper där ett professionellt bemötande är viktigt.

Syftet med utbildningen är att öka deltagarnas kunskap om vad ett professionellt bemötande innebär såväl internt som externt. Utbildningen syftar även till att utveckla trygghet och färdighet i att kommunicera i utmanande situationer och att bättre kunna hantera olika typer av kundmöten.

Om utbildningen

Innehåll

  • Vad skiljer en bra serviceorganisation från en ledande serviceorganisation?
  • Vilka är mina kunder och hur ser deras förväntningar ut?
  • Min professionella yrkesroll och vad som ingår i den
  • Bemötandestilar: att etablera och bygga relationer
  • Kommunikationens grunder: feedback, aktiv lyssning, kroppsspråk, ordval
  • Hörnstenar i ett professionellt bemötande
  • Att hantera utmanande situationer/kundklagomål på ett konstruktivt och strukturerat sätt
  • Att hantera stress i utmanande kundmöten

Utbildningsform och material

Utbildningen är upplevelsebaserad och varvar kortare teoripass med praktisk träning.

Utbildningslängd

1 dag

Datum och anmälan

Anmälan 2019-09-26 sista anmälningsdag 2019-09-12

Länk till sida med fullständiga anmälningsvillkor

Plats

Göteborg

Avgift

1 700 kr

Ansvarig

LC2 AB

Sofia Hjertman

Utbildningskoordinator
Telefonnummer
Senast uppdaterad: 2019-05-03 10:30