Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Allvarlig coronavirus-smitta i samhället

Minska smittspridningen genom att hålla avstånd till andra och stanna hemma vid minsta förkylningssymptom. Kontakta vården om du känner dig mycket sjuk.

Aktuell information om covid-19 (VGR)

Patientnämnden - Om du inte är nöjd med vården

Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd kan du lämna synpunkter eller klaga. Du kan också komma med idéer och förslag på hur vården kan bli bättre. Kontakta i första hand den mottagning eller vårdenhet där du har fått vård och behandling. De har skyldighet att ta emot och bemöta dina synpunkter eller klagomål.

Aktuellt

Information - Corona, covid-19
Patientnämnden tar emot klagomål på hälso- och sjukvård. För frågor gällande inställda operationer, undersökningar och besök, på grund av den rådande situationen av covid-19, hänvisar vi till din mottagning och den information du har fått.
Vi ber om förståelse att patientnämnden inte tillskriver vården i dessa frågor för tillfället.

Rapport - Att möta med omsorg - patientröster om bemötande i primärvård

Rapport - Patienters och närståendes upplevelse av vårdens tillgänglighet

Patientnämndernas årsredovisning 2019

Pressmeddelande 2020-02-06 "Fler klagar på brister i kommunikation med vården"

VGR Fokus 2020-02-06 - "Här är patienternas vanligaste klagomål"

När du skickar in ett klagomål eller en synpunkt till patientnämndernas kansli blir det en allmän handling.

Patientnämndernas kansli VGR behandlar dina personuppgifter vid kommunicering med myndigheten. Hanteringen av personuppgifter följer gällande dataskyddslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter på
"Behandling av personuppgifter inom Västra Götalandsregionen".

Vid ytterligare frågor är du välkommen att kontakta: patientnamnden@vgregion.se

Patientnämnden ska opartiskt utifrån synpunkter och klagomål stödja och hjälpa patienter, samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården.

Senast uppdaterad: 2020-06-18 14:25