Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Synpunkter

Upplever du att något inte fungerar som det ska? Har du varit med om något tråkigt i din kontakt med vården? Eller var det kanske något som gjorde dig extra glad? Dina upplevelser i vården, som patient eller närstående, är viktig information för oss i vårt förbättringsarbete.

Om du har något som du vill berätta för oss kan du skriva ut och fylla i blanketten:
Synpunkter på vården

Lämna blanketten till den avdelning eller mottagning som är berörd eller skicka den till:
Skaraborgs Sjukhus
Patientsäkerhetsfunktionen
541 85 Skövde

Andra instanser att vända sig till

Vill du hellre tala med någon utanför sjukhuset, kan du kontakta patientnämnden.

Patientnämndernas kansli
413 45 Göteborg

Telefon: 010-441 20 00, telefontid: klockan 09.00 - 12.00
patientnamnden@vgregion.se
www.vgregion.se/patientnamnden

Du kan också vända dig till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) om du vill anmäla fel och brister i vården.

Inspektionen för vård och omsorg
Avdelning sydväst
Box 53148
400 15 Göteborg

Telefon: 010-788 50 00
www.ivo.se

Hos Patientförsäkringen LÖF kan du söka ersättning om du har skadats i vården.

Patientförsäkringen LÖF
Box 17830
118 94 Stockholm

Telefon: 08-551 010 00
www.lof.se

Har du drabbats av en läkemedelsskada kan du söka ersättning från Svenska Läkemedelsförsäkringen AB.

Svenska Läkemedelsförsäkringen AB
Box 17608
118 92 Stockholm

Telefon: 08-462 37 00
www.lff.se

Om du har synpunkter på Skaraborgs Sjukhus webbplats är du välkommen att kontakta webbredaktionen på e-postadress: kommunikationsenheten.skas@vgregion.se.

Senast uppdaterad: 2018-02-19 14:50