Felsökning kring inflödet av uppdrag till AmbuLink.

Publicerad:

Just nu fungerar det inte att få in nya ärenden via det automatiserade flödet från SOS Alarm till AmbuLink. Tekniker arbetar just nu med att identifiera och lösa felet.

NU ÅTER I NORMAL DRIFT. Normala rutiner gäller.

Sedan igår kväll, sannolikt med start från  när VGR IT startade arbeta med den externa brandväggen, har vi inte fått in ärenden i AmbuLink via ZeRed-flödet.

Kristian Ruzic OSIT för AmbuLink har lagt ärende Prio 1 för att avhjälpa felet.

Tacksam spridning i respektive organisation.   Reservrutin vid stopp i infoserver: https://www.vgregion.se/siteassets/ovriga_webbplatser/ambulink/reservrutin-vid-driftstopp-i-sos-infoserver-zenit.pdf?a=false

Återkoppling sker till verksamheterna så fort flödet är upp igen och ärenden åter kommer in.

Ev frågor om detta kan ställas till systemförvaltare på respektive förvaltning, för IT frågor, OS IT Kristian Ruzic eller verksamhetsfrågor OSV Joacim Olsson.