Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Organisation

Systemförvaltning

Systemförvaltning i traditionell mening innebär helt enkelt en administrativ hantering av ärenden relaterat till systemet och dess användning, utveckling, säkerhet samt säkerställande av den tekniska driften.

Tre nivåer

Förvaltningsorganisationen för AmbuLink utgår från ett VGR-perspektiv och den är indelad i tre nivåer; Systemägare, Förvaltningsgrupp och Kontaktpersoner.

1.Objektägare

Ann Stokland

  • Mål och resursberäkning
  • Förvaltningsplan med tillhörande utvecklingsplan
  • Budget

2. Förvaltningsgrupp Förvaltningsgruppens ansvar är att bereda, planera, följa upp samt att sammanställa underlag för uppföljning och beslut till sytemägaren. Gruppen leds av den Objektspecialisten för Verksamhete ihop med Regionala Systemförvaltaren och innehar inget beslutsmandat. Gruppen agerar på taktisk operativ nivå.

3. Kontaktpersoner Varje område har kontaktpersoner som respektive station kan vända sig till. Vissa av dessa fungerar också som systemadministratörer.

Senast uppdaterad: 2017-06-01 13:00