Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Kontakt

E-post för ärenden som rör myndighet och förvaltning

E-post Regionhälsans centrala administration

Regionhälsan kansli Borås

Ekenäsgatan 15, plan 8 504 55 Borås

Regionhälsan kansli Göteborg

Besöksadress: Bergslagsgatan 2, 411 04 Göteborg

Postadress: Regionens hus, 405 44 Göteborg

Leveransadress: Södra Sjöfarten 11, 411 04 Göteborg

Regionhälsan kansli Skövde

Stationsgatan 3 541 30 Skövde

Regionhälsan kansli Vänersborg

Regionens Hus Östergatan 1 462 80 Vänersborg

Kontaktuppgifter till mottagning hittar du på 1177 Vårdguiden. Sök på mottagningens namn.

Har du synpunkter, tips eller vill felanmäla något med den här webben kan du kontakta kommunikatonsavdelningen.

Notera att vi inte kan ta emot vårdärenden på denna adress.

Synpunkter på vården

Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård du får. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra vår verksamhet.

Ibland händer det att missnöje och problem uppstår och då vill vi göra vårt bästa för att försöka reda ut problemet.

Ifall du inte är nöjd ska du i första hand kontakta berörd vårdpersonal eller verksamhetschefen på aktuell mottagning. Kontaktuppgifter hittar du på respektive mottagnings webbplats.

Läs mer på 1177.se om var du kan vända dig utanför Regionhälsan om du är missnöjd med din vård:

Om du inte är nöjd med vården

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Om du upplever att någon har drabbats av, eller har riskerat att råka ut för en vårdskada kan du kontakta IVO (Inspektionen för vård och omsorg) och lämna uppgifter eller anmäla ett klagomål.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) kontrollerar att brister och missförhållanden i vården rättas till.

Kontaktuppgifter till IVO

Senast uppdaterad: 2019-09-24 10:42