Support, förändrings- och felanmälan
Slutanvändare och systemadministratörer inom VGR
För mer information om support och felanmälan klicka här:
Insidan/system A-Ö/BFR/Support och felanmälan
Privata vårdgivare
Applikationssupport
I första hand läs i lathundar samt kontakta i er lokala it-support.
För olösta frågor skicka epost till bfr.forvaltning@vgregion.se
Support för systemadministratörer
Vid supportärenden till BFR-förvaltningen såsom rättning, lägg till ny vårdgivare samt utredningar använd detta formulär.
Vid övriga akuta felanmälningar fyll i detta formulär och bifoga i din anmälan till BFR-förvaltningen.
Länk till GE:s kundportal
OBS! Gäller endast superusers vid frågor om teknisk applikationssupport.
Supportinformation SITHS kort
Tänk på att det är viktigt att ha i SITHS kortet innan du öppnar webbläsaren och loggar in i systemet.
Du kan läsa mer om SITHS kort, test av kort samt felsökning på denna sida:
https://www.gitsvg.se/gits/etjanstekort/support/kontakt.htm
Där finns även bra information under frågor och svar.
Förändringsanmälan för BFR-anslutna system
Vid planerade enkla förändringar/uppgraderingar av anslutna system ska följande blankett fyllas i minst fyra veckor innan förändringen ska ske.
Anmälan om förändring i BFR-anslutet system för interna VGR
Anmälan om förändring i BFR-anslutet system för externa
Ifylld blankett skickas till bfr.forvaltning@vgregion.se
Anmälan teknisk applikationssupport GE
OBS! Gäller endast superusers.