Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Support, förändrings- och felanmälan

Slutanvändare och systemadministratörer inom VGR

För mer information om support och felanmälan klicka här:
Insidan/system A-Ö/BFR/Support och felanmälan

Privata vårdgivare

Applikationssupport

I första hand läs i lathundar samt kontakta i er lokala it-support. 
För olösta frågor skicka epost till bfr.forvaltning@vgregion.se

Support för systemadministratörer

För supportärenden till BFR-förvaltningen såsom rättning, lägg till ny vårdgivare samt utredningar, maila funktionsbrevlådan om du saknar wordmallen för detta.

Vid övriga akuta felanmälningar fyll i detta formulär och bifoga i din anmälan till BFR-förvaltningen.

Länk till GE:s kundportal 
OBS! Gäller endast superusers vid frågor om teknisk applikationssupport.

Supportinformation SITHS kort

Tänk på att det är viktigt att ha i SITHS kortet innan du öppnar webbläsaren och loggar in i systemet.
Du kan läsa mer om SITHS kort, test av kort samt felsökning på denna sida: 
https://www.gitsvg.se/gits/etjanstekort/support/kontakt.htm
Där finns även bra information under frågor och svar.

Förändringsanmälan för BFR-anslutna system

Vid planerade enkla förändringar/uppgraderingar av anslutna system ska följande blankett fyllas i minst fyra veckor innan förändringen ska ske.
Anmälan om förändring i BFR-anslutet system för interna VGR
Anmälan om förändring i BFR-anslutet system för externa
Ifylld blankett skickas till bfr.forvaltning@vgregion.se

Anmälan teknisk applikationssupport GE

OBS! Gäller endast superusers.

Senast uppdaterad: 2022-06-03 11:50