Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Beställning direkt till VGR IT

Gäller för Närhälsan, Regionhälsan, Habilitering & Hälsa och Hjälpmedelscentralen

Beställning direkt till VGR IT görs via VGR IT Serviceportal 

Alternativ 1: I Serviceportalens start-vy sök på AsynjaVisph. Här visas träffar på alla beställningsbara tjänster som rör AsynjaVisph.

Alternativ 2: I Serviceportalens start-vy klicka på Beställa och hantera. Välj sedan kategori Program och licenser -> Hälso- och sjukvård -> AsynjaVisph beställa och klicka på den artikel som du vill beställa. Det går också att välja AsynjaVisph förändringsbehov för att……..

Ärendeanmälan via webben: VGR IT Serviceportal 

Beställning av teknisk utrustning: Marknadsplatsen

Lista på vad som kan beställas direkt via VGR IT Serviceportal

Gäller för privata vårdgivare

  • Beställning till VGR IT görs via VGR IT support som hjälper till att beställa (010-47 37 100, knappval 1)

Lista med exempel på vad som kan beställas via VGR IT support

  • Besöksmallar i kassan - välj från befintliga Besöksmallar i kassan
  • Besöksorsaker Besöksorsaker
  • Bokningsunderlag Bokningsunderlag - Obligatoriska fält
  • Ange namn, adress och organisationsnummer
  • Journalmallar för ny yrkeskategori på enheten - val från befintlig förteckning som finns under Lathund & Rutin - Journaldokumentation
  • Koppla dator/skrivare till Analytix vid datorbyte
  • SMS-påminnelse SMS-påminnelser
  • Undersökning/förberedelser Undersökning/förberedelser
  • Aktivera funktionen ”Vidarebefordra”. Ange vilken/vilka enheter som remisser behöver kunna vidarebefordras till, max 10 stycken
  • Webbtidbok
Senast uppdaterad: 2020-04-03 11:16