Användare och behörighet
Behörighet
Närhälsan, Regionhälsan, Habilitering & Hälsa och Hjälpmedelscentralen beställer/ändrar behörighet via webben
https://beh.vgregion.se
Behörighet
Privata vårdgivare beställer/ändrar behörighet via funktionsbrevlåda isittjanstpvg@vgregion.se
Information om behörighetsbeställning
- Behörighet till AsynjaVisph beställs av verksamhetschef eller av den som har fått delegering för att beställa behörigheter
- För att en användare ska kunna läggas till i AsynjaVisph måste användaren ha ett konto i VGR-AD och vara upplagd med anställning i KIV
- Användaren måste ha ett giltigt SITHS-kort med aktuella koder då detta krävs för inloggning
- Uppgift om ny användare ska anmälas senast 5 arbetsdagar innan användaren ska börja arbeta i AsynjaVisph
- För bemanningspersonal går det att göra en anmälan akut senast 24 timmar innan användaren ska börja arbeta i AsynjaVisph. Det finns en ruta att kryssa i för att markera att anmälan är akut
- Om AsynjaVisph inte finns installerat på en dator görs en beställning hos VGR IT
Lathundar
Gäller Närhälsan, Regionhälsan, Habilitering & Hälsa och Hjälpmedelscentralen
Anmälan ny användare
Avanmälan användare och behörighet
Anmälan förändrat yrke eller behörighet
Individuella behörigheter med definition
Yrkeskategorier
Rutiner för person som saknar personnummer eller samordningsnummer
Hyrläkare utan svenskt personnummer
Senast uppdaterad: 2018-08-08 10:51
Har du en synpunkt eller fråga om webbsidan?