Journalflytt
Gäller för Närhälsan, Regionhälsan, Habilitering & Hälsa och Hjälpmedelscentralen
Från och med 1 april 2019 gäller ny rutin för anmälan om felaktigt införd journaluppgift. Anmälan ska enbart göras via Medcontrol.
Begäran om journalflytt
Gäller för privata vårdgivare
Anmälan om flytt av felaktigt införd journaluppgift görs via länken nedan eller via formuläret ”Övrigt” som finns under Förändringsbehov. Skriv inte in personuppgifter i formuläret.
Formulär för anmälan om journalflytt
Personuppgifter lämnas på blanketten ”Begäran om journalflytt” som finns nedan. När ärendet är registrerat via formuläret "Övrigt" kommer någon från förvaltningen att höra av sig för att komma överens om hur blanketten "Begäran om journalflytt" ska skickas in.
Senast uppdaterad: 2020-03-26 15:41
Har du en synpunkt eller fråga om webbsidan?