Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Journalflytt

Gäller för Närhälsan, Regionhälsan, Habilitering & Hälsa och Hjälpmedelscentralen

Från och med 1 april 2019 gäller ny rutin för anmälan om felaktigt införd journaluppgift. Anmälan ska enbart göras via Medcontrol.

Begäran om journalflytt

Gäller för privata vårdgivare

Anmälan om flytt av felaktigt införd journaluppgift görs via länken nedan eller via formuläret ”Övrigt” som finns under Förändringsbehov. Skriv inte in personuppgifter i formuläret.

Formulär för anmälan om journalflytt

Personuppgifter lämnas på blanketten ”Begäran om journalflytt” som finns nedan. När ärendet är registrerat via formuläret "Övrigt" kommer någon från förvaltningen att höra av sig för att komma överens om hur blanketten "Begäran om journalflytt" ska skickas in.

Begäran om journalflytt

Senast uppdaterad: 2020-04-03 11:31