Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Varumärkesmanual

VGR:s varumärkesmanual

Alla våra olika verksamheter hålls ihop av ett gemensamt varumärke – Västra Götalandsregionen. Varumärket går som en röd tråd genom hela organisationen och är resultatet av den uppfattning som både andra och vi själva har av oss och det vi gör.

Det ska vara enkelt för invånarna att förstå vilka verksamheter som ingår i VGR, därför har alla våra förvaltningar en gemensam visuell identitet som vi använder konsekvent. Den bidrar till att göra oss tydliga och effektiva i vår kommunikation med invånarna.

Den här varumärkesmanualen är en samlingsplats för VGR:s riktlinjer för varumärke och visuell identitet. Se den som en källa till stöd och inspiration.

reklampelare

Mallar

Kontorsmallar, InDesign och rörligt.

Logotyp

VGR:s kvalitetsstämpel och främsta visuella kännetecken.

Ikoner

Ikoner är ett sätt att förstärka budskap.

Uppdateringar

  • Nu finns kompletterande riktlinjer kring typsnitten. Formuleringar kring när vi använder vilket typsnitt är justerade, och helt nya riktlinjer kring hur typsnittet används på profilprodukter är inlagt i manualen.

  • exempel sociala medier
    Bild 1 av 7

    Exempel på hur det kan se ut i sociala medier

  • Exempel rörligt
    Bild 2 av 7

    Exempel på hur det kan se ut i rörligt/DOOH.

  • affischer
    Bild 3 av 7

    Exempel på hur det kan se ut på affischer.

  • folder
    Bild 4 av 7

    Exempel på hur en folder kan se ut.

  • folder/inlaga
    Bild 5 av 7

    Exempel på hur det kan se ut i en folder.

  • vepa
    Bild 6 av 7

    Exempel på hur en vepa kan se ut.

  • kontorsmallar
    Bild 7 av 7

    Exempel på hur det kan se ut i kontorsmallar.