Varumärkesmanual
VGR:s varumärkesmanual
Alla våra olika verksamheter hålls ihop av ett gemensamt varumärke – Västra Götalandsregionen. Varumärket går som en röd tråd genom hela organisationen och är resultatet av den uppfattning som både andra och vi själva har av oss och det vi gör.
Det ska vara enkelt för invånarna att förstå vilka verksamheter som ingår i VGR, därför har alla våra förvaltningar en gemensam visuell identitet som vi använder konsekvent. Den bidrar till att göra oss tydliga och effektiva i vår kommunikation med invånarna.
Den här varumärkesmanualen är en samlingsplats för VGR:s riktlinjer för varumärke och visuell identitet. Se den som en källa till stöd och inspiration.
Uppdateringar
-
Nu finns kompletterande riktlinjer kring typsnitten. Formuleringar kring när vi använder vilket typsnitt är justerade, och helt nya riktlinjer kring hur typsnittet används på profilprodukter är inlagt i manualen.