Profilprodukter

VGR:s profilprodukter är produkter som bär vår logotyp för att profilera vår verksamhet. De har ett tydligt marknadsföringssyfte och används i externa sammanhang för att synliggöra VGR. Internt använder vi profilprodukter för att bidra till gemenskap och samhörighet, för att uppvakta och tacka.
Ledord för profilprodukter
VGR:s profilprodukter ska utgå från de fyra ledorden:
- Kvalitet – god kvalitet som håller över tid.
- Funktion – framtagna med funktionalitet i åtanke.
- Relevans – ha koppling till och spegla vår verksamhet.
- Identitet – stämma överens med den bild vi vill ge av VGR som pålitlig, kompetent och engagerad.
VGR har ett standardsortiment av profilprodukter. Om det finns särskilda behov att ta fram en ny produkt görs det i samråd med din kommunikationsavdelning.
Miljö och hållbarhet
VGR arbetar aktivt med miljö och hållbar utveckling vilket även ska spegla våra val när det gäller profilprodukter. Vi ska ligga i framkant när det gäller miljöanpassad offentlig upphandling och ställa krav avseende sociala hänsyn där det är möjligt och lämpligt.
Utbud och sortiment
Alla produkter och kläder som tas fram ska bidra till en samlad bild av VGR och följa vår visuella identitet. Genom att använda vår visuella identitet på ett konsekvent sätt stärker vi vårt varumärke, samtidigt som vi skapar igenkänning och enhetlighet i vår kommunikation vilket i förlängningen ökar förståelsen för VGR.