Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

E-handel

I Västra Götalandsregionens elektroniska handelsplats Marknadsplatsen sköts all handel av produkter. Elektronisk handel innebär att köpare och säljare utbyter affärsinformation elektroniskt och automatiskt i parternas affärssystem. Exempel på affärsinformation är order, leveransavisering och faktura.

En elektronisk anslutning till Marknadsplatsen gör det möjligt att ta emot avrop, skicka ordererkännande, faktura och uppdatera sina produkter och avtal. Allt detta sker i ett elektroniskt flöde. Att vara ansluten är en förutsättning för handel i Marknadsplatsen. Det finns två alternativ till anslutning: integrerat flöde eller Vismas Leverantörsportal.

Har du frågor om e-handel och anslutning till Marknadsplatsen, vänder du dig till Marknadsplats supporten. 

När ett avtal tecknats skickar Marknadsplats supporten ut en enkät för att få information om vilket anslutningssätt som leverantören vill ha.
Ett mail med anslutningslänk till Vismas Leverantörsportal aktiveras och skickas ut till leverantör. 

Elektronisk handel är möjligt via nationell standard (SFTI), alternativt via leverantörsportal (webb). Västra Götalandsregionen arbetar med SFTI 6.1, 6.3 och 6.5. Det går även att skicka sveorder och svefaktura.

Senast uppdaterad: 2021-09-06 16:27