Läkemedel till kommunalt akutförråd
Medicinsk ansvarig sjuksköterska (MAS) i varje kommun ansvarar för att beställare av läkemedel är formellt utsedda. De ska vara behörig hälso- och sjukvårdspersonal som namngivits i den lokala instruktionen för läkemedelshantering.
För att söka behörighet för ny beställare/användare, eller avsluta en tidigare behörighet behöver du fylla i blanketten nedan och skicka den till:
Systemadministration: systemadministration.regionservice@vgregion.se
För frågor om inloggning och användarsupport i Marknadsplatsen
maila till marknadsplatsen.support@vgregion.se eller kontakta
per telefon 010-441 02 00, Val 3 och därefter välj aktuellt knappval.
Dokument och länkar
Blankett: Behörighetsansökan för beställare av läkemedel till kommunala akutförråd
Blanketten skickas till systemadministration.regionservice@vgregion.se
Blankett: Ansökan om inrättande av Kommunalt akutläkemedelsförråd
Blankett: Ändring av uppgifter för Kommunalt akutläkemedelsförråd
Blanketten skickas till beata.angelbjork@vgregion.se
Blankett: Avveckling av Kommunalt akutläkemedelsförråd
Det finns mer information om Kommunala akutläkemedelsförråd samt rutiner och dokument kring läkemedelsbeställning.