Läkemedel till kommunalt akutförråd
Medicinsk ansvarig sjuksköterska (MAS) i varje kommun ansvarar för att beställare av läkemedel är formellt utsedda. De ska vara behörig hälso- och sjukvårdspersonal som namngivits i den lokala instruktionen för läkemedelshantering.
För att söka behörighet för ny beställare/användare, eller avsluta en tidigare behörighet behöver du fylla i blanketten nedan och skicka den till:
Systemadministration: systemadministration.regionservice@vgregion.se
För frågor om inloggning och användarsupport i Marknadsplatsen
maila till marknadsplatsen.support@vgregion.se eller kontakta
per telefon 010-441 02 00, Val 3 och därefter välj aktuellt knappval.
Dokument och länkar
Blankett: Behörighetsansökan för beställare av läkemedel till kommunala akutförråd
Blanketten skickas till systemadministration.regionservice@vgregion.se
Blankett: Ansökan om inrättande av Kommunalt akutläkemedelsförråd
Blankett: Ändring av uppgifter för Kommunalt akutläkemedelsförråd
Blanketten skickas till beata.angelbjork@vgregion.se
Blankett: Avveckling av Kommunalt akutläkemedelsförråd
Det finns mer information om Kommunala akutläkemedelsförråd samt rutiner och dokument kring läkemedelsbeställning.
Blankett: Delegering av arbetsuppgifter vid frånvaro
Delegeringsmall fylls i och skickas in av förrådets ansvariga MAS via mail till systemadministration.regionservice@vgreigon.se.
Observera, externa användare saknar VGR-id, ange därför istället användarnas mailadress i kolumn C och E.
Behörigheterna som ska delegeras mellan användare av typen beställare är Leveranskvittens (kolumn G) och Granska faktura (kolumn H).
En delegering får vara aktiv under max 12 månader, därefter måste beställningen förnyas. Delegeringar med datumspann som överskrider
12 månader kommer att nekas.”