Kataloghantering
För att dina avtalade produkter ska bli beställningsbara i Marknadsplatsen behöver du som leverantör läsa in dem i kataloger. Här hittar du all information om hur du gör.
På den här sidan hittar du allt du behöver veta om e-handel i Marknadsplatsen.
Ändring i kontaktvägar för Leverantörssupporten till Marknadsplatsen
Från och med den 1 januari 2026 kommer Leverantörssupporten för Marknadsplatsen/Proceedo inte längre att vara tillgänglig via telefon.
För framtida supportärenden hänvisar vi istället till kontakt via e-post, marknadsplatsen.support@vgregion.se, eller direkt telefonnummer till din eHandelsadministratör (EHA). Vid anslutning får ni kontaktuppgifter till er dedikerade kontaktperson.
Informationsbilagor
Informationen finns samlad i informationsbilagorna. Där står det hur elektronisk handel ska tillämpas för dig som är leverantör till Västra Götalandsregionen. Du hittar även informationen i vänstermenyn.
Om Marknadsplatsen har ett längre driftsstopp, som uppskattas bli längre än 24 timmar, aktiveras en reservrutin och mer information på denna sida.
För dig som leverantör innebär det:
Vid frågor om reservrutinen hänvisar vi till:
marknadsplatsen.support@vgregion.se
leverantorsfaktura@vgregion.se
Klicka på länken för formuläret och skicka in till vårt adressregister.
Formulär för kontaktuppgifter
IFYLLNADSHJÄLP
Leverans och Fakturaadresser VGR
2025-11 Leverans och Fakturaadresser VGR (GLN adresser)
Denna lista kommer att uppdateras 1 ggr/månad.
Tips! Sortera på förvaltning i kolumn I för bästa resultat.
Logga in i leverantörsportalen
Vismas användarmanual för leverantörsportalen.pdf
Visma's Userguide, english.pdf
I leverantörsportalen ska importtyp Full användas vid ändring, komplettering eller borttag av artiklar som inte finns i
den redan inskickade katalogen.