Att använda den nya visuella identiteten

Den nya visuella identiteten hjälper oss att skapa ett sammanhållet VGR och stärka helheten. Det ska vara enkelt för invånarna att förstå vilka vi är och att de olika delarna hänger ihop. Använd den nya visuell identiteten på webben på ett sätt som lyfter det viktiga innehållet och underlättar för besökaren.

Den nya visuella identiteten skapar möjligheter att lyfta VGR:s grundform och färger enligt Varumärkesmanualen på ett nytt sätt. Det ger förutsättningar för ett tillgängligt, pålitligt, tydligt och modernt gränssnitt.

  • Använd ikoner i puffblock, textblock, sidlistningsblocken och drop-downblock för att underlätta för besökaren att förstå innehållet och guida den rätt.
  • Använd färg på puffblock utan bild för att lyfta länkar till viktigt innehåll.
  • Använd färg på puffblock utan bild för att visualisera samband mellan innehåll.
  • Använd färg på sidan bakom block för att bryta av sidan och visualisera att innehållet skiljer sig från övrigt innehåll.
  • Använd färg på sidan bakom block och i block för att gruppera innehåll.

Så här gör vi inte

De nya möjligheterna betyder inte att "allt som kan göras, ska göras" på alla enskilda webbsidor. Det finns saker att tänka på för att undvika en del fallgropar: