Beställ tolk från Taltjänst

Kontakt- och besöksuppgifter

Kontakta oss

Vårt webbformulär för beställning av taltjänst är borttaget. Anledningen är att hanteringen av personuppgifter ska kunna ske på ett säkert sätt.

För tolkanvändare går det fortfarande att beställa tolk via telefon, bildtelefon, BokaTolk och genom att logga in på 1177.se.

Kontakt och beställning

Kan tolken stanna längre än jag beställt?

Ibland tar ett möte längre tid än vad man bestälIt tolk till. Vi har tydliga regler för hur länge en tolk kan stanna.

Exempel: Du har bestälIt tolk mellan klockan 10.00·12.00. Cirka tio minuter innan den beställda tiden är slut påminner tolken om att tiden snart är slut. Om mötet behöver fortsätta ringer tolken till Tolkverksamhetens samordning och frågar om han eller hon kan stanna.

Prioriteringsordning för Tolkverksamheten i Västra Götaland

I dokumentet nedan kan du läsa vilka prioriteringar vi måste följa:

Prioriteringsordning inom Tolkverksamheten i Västra Götaland