Carolina, Heromarapportör
Namn: Carolina Yolalan
Yrke: Heromarapportör
Carolina, hur länge har du jobbat på din arbetsplats?
Jag studerade Personal- och Löneadministration på Yrkeshögskolan i Mölnlycke. Under utbildningen ingick praktikperiod och jag hade jag min praktik på Löneservice Mölndal som sedan ledde till en tillsvidaretjänst. För två år sedan började jag arbeta som Heromarapportör på Administrativt Center på Regionservice.
Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Jag om mina kollegor i Heromagruppen har en funktionsbrevlåda och telefonslinga dit kunderna hör av sig till. Vi lägger in schema, hanterar ärenden i Heroma och vägleder chefer och medarbetare i Heroma och Självservice.
Vilken utbildning krävs för arbetet?
Det är bra om man har intresse för administrativa arbetsuppgifter och någorlunda teknisk då det mesta av arbetet görs i lönesystemet Heroma.
Vad är största utmaningen i jobbet?
Att få ut allt i tid, ibland kan olika konteringar bli knepiga. Vi har flera olika kunder som ibland har olika avtal, då gäller det att komma ihåg vilken kund som har vilket avtal.
Vad är roligast med ditt jobb?
Vi i Heromagruppen är ett härligt och glatt gäng! Jag tycker om variationen i arbetet och att komma ut till verksamheterna och träffa kunderna då vi ibland håller work-shop i Självservice.
På vilket sätt utvecklas du i ditt jobb?
Jag och mina kollegor har gemensamma arbetsdagar en dag i månaden då vi ses fysiskt (annars ”ses” vi i Skype chatforum) och utbyter erfarenheter. Vi är 9 Heromarapportörer där halva gänget sitter i Mölndal och den andra halvan i Vänersborg.