Regionala e-tjänster/ärendetyper

Regionala e-tjänster/ärendetyper laddas ner till enheten av lokal administratör och blir en lokal kopia. Uppdateringar som görs regionalt slår inge ingen utan mallen måste laddas ner på nytt. Lokal administratör har möjlighet att redigera i mallen.

Av- och omboka tid, Boka tid

Många mottagningar erbjuder webbtidbokning kopplad direkt till sitt vårdsystem. Via webbtidbokning är det möjligt för invånare att se sina bokade tider, avboka sin tid, omboka och boka en tid beroende på vad mottagningen erbjuder. 

En mottagning som endast erbjuder webbtidbokning för vissa tider, eller inte alls, ska ha e-tjänstern/ärendetyperna Kontakt för avboka eller omboka tid samt Kontakt för bokning av tid

Läs mer om 1177 tidbokning


Begär intyg

Här kan invånaren lämna önskemål om att få ett intyg. Mottagningen bestämmer vilka intyg som ska vara möjliga för invånaren att välja, till exempel körkortsintyg. Invånaren anger om det gäller förnyelse eller nytt intyg. Vid förnyelse måste man ange vem som utfärdat tidigare intyg och hur länge det nuvarande intyget gäller.


Egenremiss

Här kan invånaren skicka in en egenremiss genom att fylla i ett fritextfält. Lokal administratör kan lägga till komponenter i mallen.


Fråga om min remiss

Här ställer invånaren frågor kring en remiss som antingen har skickats till eller från er enhet.


Förnya recept

Här kan invånaren lämna önskemål om att förnya recept. 


Kontakt för avboka eller omboka tid

Här kan invånaren lämna önskemål om att avboka eller omboka sin tid via ett formulär som besvaras av vården. Den används när invånaren inte själv kan avboka eller omboka sin tid via 1177 tidbokning (Av- eller omboka tid, Boka tid)


Kontakt för bokning av tid

Här kan invånaren be om att få boka en tid. Ska användas när man inte använder webbtidbokning (Boka tid).


Synpunkter och klagomål på vården

Invånaren ges möjlighet att lämna synpunkter och klagomål på respektive mottagning.