Enligt villkoren för 1177 inkorg måste varje meddelande innehålla tydlig information om vilken mottagning/vårdenhet (HSA-id krävs) som är avsändare, vad syftet med meddelandet är, hur eventuella svar ska användas och var man vänder sig vid eventuella frågor. Detta innebär att det HSA-id som skickar ett meddelande eller kallelse måste vara aktiverat i 1177 e-tjänster för att ett kontaktkort ska finnas.
Särskilda krav för anslutning av digitala kallelser:
• Det HSA-id som skickar kallelse ska vara aktiverat i 1177 e-tjänster
• Det HSA-id som skickar kallelser ska vara ansluten till 1177 tidbok
• Det HSA-id som skickar kallelser ska ha ärendetyp för av/omboka
tid utdelad för att säkerställa att den bokade tiden visas på Bokade
tider. Om mottagningen inte erbjuder av/ombokning får
ärendetypen vara dold
• Det HSA-id som skickar kallelser ska ha ärendetyp för Boka tid
utdelad om man möjliggör att patienten får boka sin egen tid
Beslutad riktlinje
Här är en beskrivning av var informationen kommer från i en digital kallelse