Tillgänglighet för mobil applikation - Hudappen
Västra Götalandsregionen står bakom mobilapplikationen Hudappen som ska kunna användas av så många som möjligt. Det här dokumentet beskriver hur Hudappen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är mobilapplikationen?
Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om innehåll som inte är tillgängligt nedan för mer information.
Vad kan du göra om du inte kan använda mobilapplikationen?
Om du inte kan använda Hudappen kan du meddela oss genom att skicka e-post till rs.ksd.apputveckling@vgregion.se eller använda dig av vårt formulär för att meddela bristande tillgänglighet.
Lämna gärna synpunkter på tillgängligheten
Vi strävar hela tiden efter att förbättra mobilapplikationens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna i detta dokument eller saker om kan bli bättre kan du skicka e-post till rs.ksd.apputveckling@vgregion.se och meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Kontakta tillsynsmyndigheten
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du upplever brister i tillgängligheten till Hudappen kan du göra en anmälan till myndigheten för digital förvaltning via ett formulär på deras hemsida.
Teknisk information om mobilapplikationens tillgänglighet
Den här appen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.
Bristande förenlighet med lagkraven
Här beskrivs de delar som på ett eller annat sätt inte är helt tillgängliga.
Test av appen kommer ske under vecka 46.