Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Allvarlig coronavirus-smitta i samhället

Minska smittspridningen genom att hålla avstånd till andra och stanna hemma vid minsta förkylningssymptom. Kontakta vården om du känner dig mycket sjuk.

Aktuell information om covid-19 (VGR)

Lättläst svenska - Lämna synpunkter eller klaga

Om du är missnöjd med vården

kan du klaga,

både om du är patient och om du är anhörig.

 

Då ska du kontakta den mottagning

där du har blivit behandlad.

Du kan även kontakta Patientnämnden.

Vissa händelser kan du  

anmäla till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).

Du kan klaga och säga vad du tycker

om både små och svåra problem.

Kontaktuppgifter till patientnämnden:

Senast uppdaterad: 2020-01-21 13:18