VGR:s högst prioriterade funktioner i e-tjänsten Digitala vårdmöten

Publicerad:

Västra Götalandsregionen (VGR) har identifierat och prioriterat viktiga förbättringar och utvecklingsbehov för e-tjänsten Digitala vårdmöten i vård och hälsa. Det är dock värt att notera att dessa prioriteringar endast representerar en mindre andel av det omfattande utbudet av identifierade förbättringsbehov. Prioriteringarna har genomförts med hänsyn till deras betydelse och vikt för både medarbetare och patienter.

Prioriterade förbättringar

Bland de högst prioriterade funktionerna återfinns förbättringar inom video och chatt samt skärmdelning. Men det finns också förbättringar som rör bokning och schemaläggning, behörighet och åtkomst, , patientappen med mera.

Dialog med leverantören

Malin Månesjö, projektledare Digitala vårdmöte, understryker betydelsen av att VGR noggrant har identifierat och prioriterat de ärenden som behöver åtgärdas av leverantören. Hon poängterar att de genomförda förbättringarna endast utgör en liten del av de många identifierade och uttryckta förbättringsbehoven.

– Vi har aktivt valt och prioriterat de mest kritiska funktionerna för att säkerställa en mer effektiv och användarvänlig e-tjänst för både medarbetare och patienter. Vi uppskattar verkligen tålamodet hos alla inblandade under denna process och ser fram emot fortsatt samarbete och öppen dialog med leverantören för att gemensamt adressera och lösa de återstående utmaningarna.

För mer information

Läs mer om VGR:s högst prioriterade funktioner i Digitala vårdmöten.