WebSesam
WebSesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. WebSesam används av dig som är förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i VGR och kommunerna, oavsett driftsform. I webSesam kan du även hämta fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från Hjälpmedelscentralen.
Beredningsgrupp IT-stöd inom samarbetsorganisationen för samarbetsavtal för försörjning av personliga hjälpmedel, hanterar frågor kring utveckling och anpassning gällande användningen av webSesam.
Synpunkter och förslag till förbättringar av webSesam kan lämnas till: samordning.hjalpmedel@vgregion.se.
För frågor om vårdgivarspecifika förändringar i webSesam finns en beskrivning av processen.
Process för vårdgivarspecifik förfrågan om ändring i webSesam
Logga in i webSesam
Nyheter webSesam
-
Nyheter i webSesam 2023-02-01
Information om att webSesam även blir beställningssystem för artiklar inom projekt digitala hjälpmedel i Västra Götaland, samt vilka förändringar det medför i systemet.
-
Nyheter i webSesam 2022-12-12
Nyheterna gäller information om att funktionen som automatiskt fyller i tidigare uppgifter i formulär stängs av och information om att tvingande val av leveransprioritet måste göras vid beställningar.
-
Nyheter i webSesam 2022-11-29
Nyheterna gäller ny länk till Handbok för förskrivning av personliga hjälpmedel och kontakttelefon i arbetsorder.
Behörighet till webSesam
För hantering av behörighet till webSesam se information och instruktioner på Hjälpmedelcentralens webbplats.
Information och instruktioner på Hjälpmedelscentralens webbplats
Crystal Reports
I Crystal Reports kan vårdgivare ta ut rapporter och statistikunderlag som rör den egna verksamheten, såsom kund- och förskrivarregister, fakturaunderlag och lagersaldon.
Support, instruktioner och guider för webSesam
Använd i första hand webSesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i webSesam eller de instruktioner och guider som finns på Hjälpmedelcentralens webbplats.
Instruktioner och guider på Hjälpmedelscentralens webbplats
För frågor om användarsupport, åtkomst och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: info.hmc@vgregion.se
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.