5/4 Friends or Strangers: practical ways of developing different audiences

Tidigare publik känner oss, säger att de gillar det vi gör men kommer inte tillbaka. Ny publik vet ofta inte ens att vi finns. Så, hur ska vi välja rätt tillvägagångssätt för att nå en större och bredare publik med så olika erfarenheter och behov?

Heather Matiland (från England) är en av förgrundsgestalterna inom publikutveckling. Hon kommer under detta webbinarium att utgå från aktuella case studies från olika europeiska kulturorganisationer för att se vad vi kan lära oss. 

När: 5 april kl. 10.00-12.00 (Incheckningen öppnar kl. 09.50)
Plats: Online
Föreläsningen är på engelska.

Anmäl dig här

Möteslänken mejlas ut den 4 april, dagen innan webbinariet.

Om Heather Maitland

Heather är en av förgrundsgestalterna inom publikutveckling. Hon är konsult, författare och knuten till University of Warwick i Storbritannien.  Med gedigen och mångårig bakgrund inom fältet och med stor kunskap om publikforskning och marknadsföring har hon arbetat med konst- och kulturorganisationer runt om i Europa.
Tillsammans med oss har Heather arbetat fram Guide i publikutveckling som detta webbinarium bygger på.

Guide i publikutveckling

Guide i publikutveckling är ett praktiskt planeringsverktyg för kulturorganisationer som vill jobba målgruppsorienterat, vässa sitt erbjudande eller nå ut mer, till fler.
Guiden ger dig vägledning och handfasta tips för att göra en plan som passar just din organisation.

Välkommen att använda guiden!

En del av föreläsningsserien Publiken i fokus

Detta webbinarium är en del av föreläsningsserien Publiken i fokus. Det är en branschöverskridande kunskapsarena för publikutveckling, för svenska konst- och kulturorganisationer.
Vi arrangerar i serien tre till fyra digitala träffar per år. Dit bjuder vi in svenska och internationella publikutvecklare som berättar om sitt arbete.

Läs gärna mer och håll koll på kommande föreläsningar i serien, här. 

Johanna Hagerius

Konsulent publikutveckling

Telefonnummer