6/12 Konsten att vara relevant för sin publik 2024

Samtalsgästerna. Från vänster: Heather Maitland, Niels Righolt och Åsa Bernlo.

Det är svårt men nödvändigt att arbeta med publikutveckling. Det slår en ny dansk antologi fast när den tar pulsen på publikutveckling i Norden. Välkommen att möta tre av skribenterna som i detta webbinarium tillsammans kommer att vrida och vända på de utmaningar och dilemman som uppstår när man söker bli mer relevant för fler människor och sitt lokalsamhälle. Det blir en framtidspaning om vem man är till för och varför man är det.

Tid: 6 december kl. 10.00-12.00 
Plats: Online, via Zoom

Anmäl dig här

Sista anmälningsdag är 5 december.

Samtalsgäster

Åsa Bernlo,  marknads- och försäljningschef & vice VD Göteborgs Symfoniker (GSO)

Heather Maitland, frilansande konsult och författare med bas i England. 

Niels Righolt, verksamhetsledare Center för Kunst & Interkultur (CKI).

Om antologin PUBLIKUM - 15 fortællinger om publikumsudvikling

Samtalet grundar sig på en ny antologi som släpptes tidigare i höst släpptes av danska Centrum för Konst och Interkultur (CKI) och RasmussenNordic. Till antologin har man bjudit in forskare, konstnärer och ledare inom kulturområdet för att dela med sig av erfarenheter, insikter och kunskap kring publiken. Den väver ihop trådarna i det skandinaviska arbetet med publikutveckling utifrån perspektiv som ledarskap, kulturpolitik, vidgat deltagande, kulturutbud och att arbeta med publiken i vardagen.

Texterna är skrivna av Mikkel Bogh, Heather Maitland, Ingrid E. Handeland, Gry Worre Hallberg, Esben Danielsen & Åsmund Kverneland, Bjarki Valtysson, Sidsel Bech-Petersen, Gitte Abildtrup & Dorthe Damgaard, Moussa Mchangama & Frederik Larsen, Marcin Poprawski, Åsa Bernlo, Anja Mølle Lindelof, Nina Gram, Johanna Hagerius och Sargun Oshana.

Antologin är gratis och finns att ladda ned hos Center för Konst och Interkultur (CKI).

Träffen ingår i webbinarieserien Publiken i fokus

Publiken i fokus är en branschöverskridande kunskapsarena för publikutveckling, för svenska konst- och kulturorganisationer. Vi arrangerar tre till fyra digitala träffar per år.
Webbinarierna är till för dig som arbetar med publikutveckling på olika sätt - institutionschefer, kommunikationschefer, marknadsförare, producenter och programläggare.

En del av Arrangörsveckan

På en orange bakgrund står det med svarta bokstäver

Detta arrangemang är en del av Arrangörsveckan - en vecka om, för och med arrangörer. Arrangörsveckan är din ljusslinga i decembermörkret, virad runt hela vecka 49. 


Välkommen att läsa mer och se resten av programmet för Arrangörsveckan 2023 här. 

Johanna Hagerius

Konsulent publikutveckling

Telefonnummer